Hjelp og kundeservice
Fant ingen treff på dette søket
Kjøp

Betalt en regning to ganger ved en feil


Noen ganger kan det gå litt fort i svingene, og du betaler den samme regningen to ganger ved et uhell. Hva gjør du da? 😬

Den enkleste løsningen

Det første du burde gjøre er å gi beskjed til leverandøren din at du har ved et uhell betalt dobbelt. Be leverandøren om å betale tilbake det du overførte ved en feil. Noen gjøre dette automatisk uten at du behøver å ta kontakt med dem.

Etter at du har ordnet opp i dette med leverandøren din må du sikre at dette blir ført riktig i regnskapet.

Det enkleste er å registrere alle betalingene på den leverandørfaktura dette gjelder:

  • den første betalingen til leverandøren din (som var riktig)
  • den andre betalingen til leverandøren din (uhell)
  • innbetalingen fra leverandøren din
Se vår korte forklaring på hva du gjør når du har betalt en regning to ganger ved et uhell

Andre løsninger

Det finnes også en mulighet for at du i samråd med leverandøren trekker det du har betalt for mye fra den neste regningen leverandøren sender deg. Da må både du og leverandøren din lukke postene manuelt i regnskapet ved å gå til Utgift > Leverandører > klikk på (…)-knappen og velg Betalingoversikt. Her kan du lukke en eller flere regninger/betalinger mot hverandre slik at de settes som oppgjort i regningsoversikten.

Du skal som regel ikke føre regningen to ganger selv om du betalte den to ganger. Det blir feil!

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å forbedre brukeropplevelsen. Les mer