Du må rapportere inn permisjon hvis en ansatt har hel eller delvis permisjon fra arbeidsforholdet i 14 dager eller mer. Dette gjelder både lønnet og ulønnet permisjon og sammehengende og ikke sammenhengende permisjon.
Du legger til permisjon på den ansatte ved å gå til “Lønn” > “Ansatte” i hovedmenyen. Klikk deg inn på den ansatte som skal ut i permisjon, bla ned og velg “Legg til permisjon/permittering”. Legg inn her når permisjonen starter, når den slutter, type permisjon og prosent borte fra jobben. Dette må legges inn slik at det blir rapportert inn med neste a-melding.
Ler gjerne mer om permisjon på hjemmesidene til Skatteetaten
Permisjon med foreldrepenger: Gjelder fødselspermisjon og foreldrepermisjon med foreldrepenger (begge foreldre). Den ansatte får foreldrepenger fra NAV.
Permisjon ved militærtjeneste: Den ansatte får permisjon ved pliktig eller frivillig militærtjeneste.
Utdanningspermisjon: Ansatte får lønnet eller ulønnet permisjon ved utdanning.
Velferdspermisjon: Alle andre permisjonstyper som de andre permisjonstypene beskrevet ovenfor ikke dekker (både lønnet og ulønnet).
Vi har en egen hjelpeartikkel på permitteringer her.
Enkelt, rimelig og bekymringsfritt regnskap for små bedrifter.
For kun 99,-/måned kan du fakturere dine kunder, holde regnskapet under kontroll, og rapportere det staten skal ha.
Prøv gratis i 30 dagerRelaterte artikler