Et leverandørkartotek er en oversikt over dine tidligere og eksisterende leverandører samt din transaksjonshistorikk med dem. Et annet ord som ofte brukes om det samme er leverandørliste.
Når du registrerer en ny leverandør, vil leverandøren få sin egen profil i leverandørkartoteket ditt. I profilen lagres informasjon om deres salgshistorikk til selskapet ditt, dine eventuelle forskuddsbetalinger og hvorvidt du skylder dem penger. Dersom du trenger å finne denne informasjonen raskt, kan du enkelt åpne leverandørkartoteket slik at du slipper å lete gjennom bilag fra tidenes morgen.
Leverandørkartoteket opprettes automatisk i det du registrerer din første leverandør. Leverandøren finner du igjen ved å trykke på “utgift” og deretter “leverandører”. Nå vil du få opp en oversikt over dine leverandører, og ved å trykke på “…” på den aktuelle leverandøren vil du få opp som alternativ å se “betalingsoversikt”. Så enkelt kan du holde oversikt over leverandørene dine.
Det er også lurt å holde oversikt over kundene dine, det kan du gjøre med et kundekartotek.