Gammel og ny bankintegrasjon for DNB-kunder
Du som er DNB-kunde har kanskje brukt den gamle, filbaserte bankintegrasjonen. I dette tilfelle er denne artikkelen relevant for deg. Har du ikke hatt bankintegrasjon med DNB hos oss før, så kan du se bort fra denne artikkelen.
Vi tilbyr nå en ny bankintegrasjon med mange fordeler - men også med noen begrensninger som vi vil være helt åpne om. Her kan du lese mer om disse, samt om hvordan du går fram hvis du vil bytte fra gammel til ny bankintegrasjon.
Dette får du med ny bankintegrasjon
Den nye bankintegrasjonen har flere fordeler:
- Du får raske data inn - oppdatert flere ganger om dagen. Med den gamle bankintegrasjonen med DNB fikk vi først betalingsdata på neste arbeidsdag.
- Pris: Integrasjonen koster kun 49,- per måned hos oss uavhengig av hvor mange kontoer du har. Du kan også betale regninger direkte fra systemet (kr 3/stk). Du slipper å betale noe til DNB for bankintegrasjonen, mens den gamle, filbaserte bankintegrasjonen med DNB pleide å koste minst 150 kroner per måned hos DNB.
- Enklere: Du trenger ikke snakke med DNB eller fylle ut papirskjemaer, vi guider deg og det tar vanligvis kun noen få minutter å sette opp. 😀
Dette må du vite før du bytter
- For én gitt DNB-bankkonto kan du bare ha enten den gamle eller den nye integrasjonen. Men du kan ha én DNB-bankkonto med gammel integrasjon, og en annen DNB-bankkonto med ny integrasjon.
- Om du ønsker å avslutte en gammel integrasjon med en DNB-bankkonto, må du stoppe bankintegrasjonen i regnskapsprogrammet, og så selv dobbeltsjekke med DNB at du ikke lenger betaler for den gamle, filbaserte bankintegrasjonen.
- Hvis du velger å avslutte den gamle bankintegrasjonen er det IKKE mulig å angre dette. Vær derfor helt sikker på at du ønsker å avslutte den gamle integrasjonen før du sletter den!
- I den nye bankintegrasjonen med DNB finnes det dessverre noen begrensninger. Derfor er det viktig at du setter deg inn i disse før du bytter. Dette gjelder spesielt om du har et enkeltpersonforetak uten mva, eller du har ansatte (skattetrekkskonto), eller du bruker KID på kundefaktura. Les mer her.
Hvordan bytte til ny bankintegrasjon
- Hvis du har bestemt deg for å avslutte den gamle bankintegrasjonen på en DNB-konto kan dette gjøres ved å klikke på de tre prikkene “…” til høyre på bankkontoen, og så på “Stopp banktilkoblingen”. Husk å dobbeltsjekke med DNB at du ikke lenger betaler for denne gamle, filbaserte integrasjonen til dem.
- Når den gamle bankintegrasjonen er avsluttet er det klart for å sette opp ny integrasjon! Du kan lese mer om hvordan du setter opp ny bankintegrasjon her.